Vóór de herinrichting was er thv #70 een wegversmalling/verhoging zodat fietsers door konden rijden maar auto/busverkeer moest afremmen en evt. op tegenliggers moest wachten. Die versmalling, of een andere vorm (slalom zoals op de Lindelaan), zou terugkomen. Er is alleen een mix gemaakt van verschillende ontwerpen. En nog steeds een te hoge snelheid, zeer gevaarlijk. Ook frequent busvervoer rijdt >> 50km/h. De snelheid is zeker niet naar rond 35 km/h gebracht. Het is zelfs nu een mooie scheurbaan, met wel een verkeerstafel. Die zou in rood uitgevoerd worden. Om onduidelijke reden is die niet in de opdracht naar de aannemer meegenomen...
Er is nu wel een traject in gang gezet om tot verbetering te komen maar voor de volledigheid hier wel gemeld.
Verder zijn diverse uitritten niet meer overzichtelijk: thv #68 en hoger is het tegemoetkomende verkeer van links/vanuit de Steynlaan kant door geparkeerde auto's vaak niet goed te zien. Spiegels ophangen?
Bij de hoek naar de Van Reenenweg fietsen veel fietsers over de stoep, daardoor is de stoep niet veilig en is het onveilig voor de bewoners met de auto van de oprit te rijden.