Trouwambtenaar voor 1 dag

U kunt een benoemd, beëdigd en actief buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand uit een andere gemeente kiezen als trouwambtenaar. Nadat u bij ons uw trouwdag en trouwlocatie definitief hebt vastgelegd, kunt u de aanvraag indienen. U kunt een afspraak maken via telefoonnummer 14 030.

De aanvraag dient u minimaal 8 weken voor de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie in.

Meenemen

  • Ingevuld aanvraagformulier (pdf, 580 kB)
  • Kopie geldig identiteitsbewijs van de te benoemen ambtenaar (maak een veilige kopie met de kopieID app)
  • Kopie van de beëdiging van de rechtbank van de te benoemen ambtenaar
  • Kopie van het geldig benoemingsbesluit van de gemeente waar de te benoemen ambtenaar werkzaam is
  • Verklaring waaruit blijkt dat de te benoemen ambtenaar actief is als trouwambtenaar en op reguliere basis huwelijken voltrekt/partnerschappen registreert

Toelichting

  • De ambtenaar is zelf verantwoordelijk voor het ophalen en terugbrengen van de huwelijksakte
  • De ambtenaar is verantwoordelijk voor het verloop van de ceremonie en correcte afhandeling van de documenten
  • De ambtenaar krijgt van de gemeente Zeist geen vergoeding voor het voltrekken van het huwelijk, het registreren van het partnerschap c.q. de omzetting van partnerschapsregistratie naar huwelijk
  • Het tarief voor de ceremonie blijft zoals vermeld in de tarieventabel

Help ons de website verbeteren

Wij werken continu aan de verbetering van deze website. Mist u informatie, kunt u het niet vinden of heeft u een tip? Laat het ons weten. 

Help ons de website verbeteren