U kunt een straatfeest of buurtbarbecue online of schriftelijk aanvragen. De vergunning vraagt u minimaal 8 weken voor het evenement/straatfeest aan bij de gemeente.
Als er straten worden afgesloten moet u een plattegrond uploaden of meesturen van de locatie met daarop de afsluiting(en) en de attributen.
Straatfeest aanvragenU heeft hiervoor DigiD nodig.
Meer informatie over DigiD.
Moeilijk?
Vindt u DigiD ingewikkeld? Bekijk dan deze uitleg over DigiD.
Als u geen DigiD heeft, dan kunt u per e-mail of post een vergunning aanvragen. Stuur het aanvraaformulier met eventuele bijlage (plattegrond of schets) op naar [email protected] of per post naar Gemeente Zeist, ter attentie van administratie, Postbus 513, 3700 AM, Zeist.
Aanvraagformulier straatfeest (PDF 200 kB)
Tarief 2019 € 38,35
Houd er rekening mee dat schade aan gemeente-eigendommen en vervuiling van het openbaar gebied door de gemeente wordt hersteld of gereinigd op uw kosten.
Een privéfeest, verjaardagsfeestje etc. (met genodigden op privé-terrein) wordt niet gezien als een evenement waar een vergunning voor wordt afgegeven. Bij een privéfeest stelt u zelf (direct) omwonenden op de hoogte.
Indien u gebruik maakt van een partytent waar 150 personen of meer in kunnen, dan moet u een melding doen Brandveilig Gebruik en Basishulpverlening Overige Plaatsen (BGBOP). U kunt hiervoor contact opnemen met de VRU ([email protected]).