Gevonden en verloren onderwerpen

Op het moment dat u een voorwerp vindt, bent u volgens de wet verplicht zo snel mogelijk melding hiervan te doen.

Gevonden voorwerpen kunt u inleveren bij de gemeente in het gemeentehuis. De gemeente registreert het gevonden voorwerp en bewaart dit gedurende de wettelijke bewaartermijn. Deze termijn kan drie of twaalf maanden zijn, afhankelijk van de waarde van het gevonden voorwerp.

Heeft u een voorwerp verloren dan kunt u bij de gemeente navragen of dit misschien geregistreerd is. Als dat zo is dan kunt u het verloren voorwerp ophalen in het gemeentehuis. Vergeet dan niet uw legitimatiebewijs mee te nemen.

Bekijk hier het overzicht van gevonden voorwerpen (inclusief foto's).

Bekijk de actuele openingstijden van het gemeentehuis

Hoe kunt u melding maken van gevonden en verloren onderwerpen?

MijnGemeenteApp

U kunt uw klacht/melding 24 uur per dag doorgeven via de Mijn gemeenteapp.

De MijnGemeente app is te downloaden via de App Store of Play Store op uw telefoon of tablet.

Digitaal formulier

Door te klikken op onderstaande link, komt u uit op een digitaal formulier dat u 24 uur per dag kunt invullen voor uw melding. Hierna kunt u op verzenden klikken.

Formulier klachten/meldingen